Digitale communicatie is niet meer weg te denken. Ook voor je verzekeringen kan je vandaag zowat alles online regelen. Makkelijk, maar weet je wat je afsluit en wat bij schade?
Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld om alles eerst online te vergelijken en het daarna via dezelfde weg te kopen. Zelfs voor een auto- of woningverzekering kan je op het internet terecht.
Maar ken je altijd de persoon die aan de andere kant van je scherm zit? Voor een simpel treinbiljet is dat waarschijnlijk niet nodig. Anders is het bij verzekeringen. Dan gaat het erom je te beschermen tegen de risico’s van het leven. En dat maakt het al veel persoonlijker.
Een verzekering kies je dus niet zomaar in 1-2-3 op het internet. Voor degelijk en onafhankelijk advies blijft menselijk contact heel belangrijk.
Ben je op zoek naar een passende verzekering? Een goede voorbereiding kan nooit kwaad. Ik help je alvast op weg met volgende tips.
Misschien ben je nu al het noorden kwijt, of wil je je hoofd niet breken over verzekeringskwesties. Begrijpelijk, verzekeringen kunnen nogal complex zijn. Daarom sta ik je met raad en daad bij. Al hoeft dat niet altijd face-to-face en enkel tijdens de kantooruren te zijn. Nee, makelaars gaan mee met hun tijd.
De meeste makelaars hebben een website met betrouwbare uitleg over hun aanbod, en tools waarmee je een prijssimulatie maakt en online een offerte aanvraagt. Eenmaal je een verzekering afsluit, is het vaak ook mogelijk om je contracten te beheren via een klantenzone en te betalen via e-billing.
Bij nood staat je makelaar altijd aan je zijde. Veelal kan je de schade aangeven via een app en foto’s doorsturen. Ook bij water- of stormschade is expertise ter plaatse niet altijd nodig. Je makelaar kan dat in veel gevallen eenvoudig en snel regelen via een video-app.
Gelukkig hoeft niet alles digitaal te verlopen. Een makelaar blijft een mens van vlees en bloed, die je kan ontmoeten of bellen bij vragen of als je hulp nodig hebt.
Of het nu gaat om de bescherming van je huis en je andere bezittingen, of de voorbereiding van je pensioen, je hebt recht op deskundig advies. Ik benader elke klant daarom persoonlijk. Iedereen heeft immers baat bij een adviseur die zijn of haar situatie kent en begrijpt.
Advies nodig? Contacteer me voor een afspraak – virtueel of in mijn kantoor – en ik bekijk samen met jou wat je precieze behoeften zijn. Je kan alvast rekenen op mijn vertrouwen.
Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om me te contacteren: bel 051/21.14.37 of stuur een e-mail info@madesco.be
Bron https://www.brokernewsletter.be / AG insurance